’Projektplek verlost mij van de GSM-terreur’

Theo Dusseldorp, directeur Dusseldorp Vastgoed
Uitbreiding of nieuwbouw? Voor je het weet heb je een dagtaak aan het aansturen van de werkzaamheden. Natuurlijk kun je dat uitbesteden aan een gespecialiseerd bureau, maar dan nog wil je als opdrachtgever het hele bouwproces actief kunnen volgen. ProjektpleK maakt dat gemakkelijk; een digitaal communicatiemiddel voor bouwprojecten.
‘Het is werkelijk een verademing’, vindt gebruiker Theo Dusseldorp, van het onder de Dusseldorp Groep ressorterende Dusseldorp Vastgoed- en Financieringsmij. De Dusseldorp Groep (rioolservice, inzameling en recycling, infra-, sloop- en milieutechniek), heeft veel te (ver)bouwen. Het hoofdkantoor in het Gelderse Lichtenvoorde komt er heel anders uit te zien, de vestiging in Doetinchem moest verbouwd worden en in Ermelo komt een grote overslaghal.
Om alle bouwprojecten te managen heeft adjunct-directeur Theo Dusseldorp het bureau GOTIK in de arm genomen. Maar dat betekent niet dat hij achterover kan leunen, want GOTIK heeft immers ook het nodige te rapporteren. Dusseldorp: ‘Dat doen we dus via ProjektpleK. Met dit systeem kun je heel efficiënt informatie van verschillende aard uitwisselen. Dus niet alleen kostenramingen, calculaties en planningen, maar ook de nieuwste bouwschetsen. En dat is heel handig, want niets is zo vervelend als om op de bouwplaats mensen lastig te moeten vallen. Via ProjektpleK hebben we ook contact over allerlei zaken die om een beslissing van de opdrachtgever vragen.’
Kan Dusseldorp nog zonder ProjektpleK? ‘Het contact tussen mezelf als opdrachtgever en GOTIK had zonder ProjektpleK nog op de ouderwetse manier via vaste telefoons, mail en gsm gemoeten. Dat betekent veel tijdverlies aan het zoeken naar de juiste persoon als je bijvoorbeeld iemand met de verkeerde tekeningen onder zijn arm ziet lopen. Je zou voortdurend moeten wachten totdat iemand telefonisch bereikbaar is. Met ProjektpleK heb je altijd meteen toegang tot de laatste informatie. Iedereen die met ProjektpleK werkt, heeft een eigen gebruikersprofiel dus je hoeft niet bang te zijn voor ongewenste informatiestromen. Zo gaat het proces dus veel sneller en ben ik als opdrachtgever verlost van de gsm-terreur!’
Egbert Scholten van Yada Nederland: ´ProjektpleK is een goed hulpmiddel om de communicatie tussen samenwerkende partijen te stroomlijnen. Zoals bij elk hulpmiddel hangt het succes af van het gebruik. Dusseldorp is er in geslaagd het hulpmiddel krachtig te benutten! Wij adviseren organisaties graag over optimaal informatiemanagement met ProjektpleK.”
Uitbreiding of nieuwbouw? Voor je het weet heb je een dagtaak aan het aansturen van de werkzaamheden. Natuurlijk kun je dat uitbesteden aan een gespecialiseerd bureau, maar dan nog wil je als opdrachtgever het hele bouwproces actief kunnen volgen. ProjektpleK maakt dat gemakkelijk; een digitaal communicatiemiddel voor bouwprojecten.
‘Het is werkelijk een verademing’, vindt gebruiker Theo Dusseldorp, van het onder de Dusseldorp Groep ressorterende Dusseldorp Vastgoed- en Financieringsmij. De Dusseldorp Groep (rioolservice, inzameling en recycling, infra-, sloop- en milieutechniek), heeft veel te (ver)bouwen. Het hoofdkantoor in het Gelderse Lichtenvoorde komt er heel anders uit te zien, de vestiging in Doetinchem moest verbouwd worden en in Ermelo komt een grote overslaghal.
Om alle bouwprojecten te managen heeft adjunct-directeur Theo Dusseldorp het bureau GOTIK in de arm genomen. Maar dat betekent niet dat hij achterover kan leunen, want GOTIK heeft immers ook het nodige te rapporteren. Dusseldorp: ‘Dat doen we dus via ProjektpleK. Met dit systeem kun je heel efficiënt informatie van verschillende aard uitwisselen. Dus niet alleen kostenramingen, calculaties en planningen, maar ook de nieuwste bouwschetsen. En dat is heel handig, want niets is zo vervelend als om op de bouwplaats mensen lastig te moeten vallen. Via ProjektpleK hebben we ook contact over allerlei zaken die om een beslissing van de opdrachtgever vragen.’
Kan Dusseldorp nog zonder ProjektpleK? ‘Het contact tussen mezelf als opdrachtgever en GOTIK had zonder ProjektpleK nog op de ouderwetse manier via vaste telefoons, mail en gsm gemoeten. Dat betekent veel tijdverlies aan het zoeken naar de juiste persoon als je bijvoorbeeld iemand met de verkeerde tekeningen onder zijn arm ziet lopen. Je zou voortdurend moeten wachten totdat iemand telefonisch bereikbaar is. Met ProjektpleK heb je altijd meteen toegang tot de laatste informatie. Iedereen die met ProjektpleK werkt, heeft een eigen gebruikersprofiel dus je hoeft niet bang te zijn voor ongewenste informatiestromen. Zo gaat het proces dus veel sneller en ben ik als opdrachtgever verlost van de gsm-terreur!’
Egbert Scholten van Yada Nederland: ´ProjektpleK is een goed hulpmiddel om de communicatie tussen samenwerkende partijen te stroomlijnen. Zoals bij elk hulpmiddel hangt het succes af van het gebruik. Dusseldorp is er in geslaagd het hulpmiddel krachtig te benutten! Wij adviseren organisaties graag over optimaal informatiemanagement met ProjektpleK.”